Wycieczka nr 016B
Przejażdżka tramwajem Mikołaj (do 16 os. -1,5 h)
„Przejażdżka tramwajem Mikołaj” (do 16 os.) 1,5-godzinna przejażdżka małym tramwajem zabytkowym Konstal N, tzw. „N-ka” z licencjonowanym przewodnikiem. Romantyczna podróż w czasie do Wrocławia z lat 50-tych. W programie wrocławska Starówka, Ostrów Tumski, Most Grunwaldzki i Hala Stulecia. Na życzenie 15-minutowa przerwa przy Hali Stulecia na pokaz Fontanny. Oferta dla grup do 16 osób. Tramwaj ogrzewany w zimie! Zapraszają przewodnicy po Wrocławiu i Zabytkowa Linia Tramwajowa Wrocław.
Podstawowe informacje
- Numer wycieczki – Nr 16b (j. polski lub j. obcy)
- Czas trwania – do 1,5 godz.
- Godzina rozpoczęcia – do uzgodnienia
- Dzień tygodnia – codziennie
- Rodzaj wycieczki – przejażdżka z motorniczym i z przewodnikiem
- Miejsce spotkania – Opera Wrocławska
Przystanek tramwajowy - Miejsce zakończenia – Opera Wrocławska
Cennik wycieczki
- → Tramwaj zabytkowy „Mikołaj“ + przewodnik licencjonowany (j. polski) 1,5 h – 1399 zl/grupę (do 16 os.)
- → Tramwaj zabytkowy „Mikołaj“ + przewodnik licencjonowany (j. obcy) 1,5 h – 1499 zl/grupę (do 16 os.)
- → Tramwaj zabytkowy bez przewodnika z motorniczym – 1199 zl/grupę (do 16 os.)
- → System TourGuide na życzenie – 349 zł/grupę
Program wycieczki*
- Opera Wrocławska
Przystanek tramwajowy – rozpoczęcie wycieczki - Ul. Świdnicka, Opera Wrocławska i Pomnik Chrobrego
Dom Towarowy Wertheim „Renoma“ - Dworzec kolejowy PKP
- Plac Dominikański
- Most Grunwaldzki i Rondo Regana
- Biskupin i Sępolno
15-minutowa przerwa
Hala Stulecia i Ogród Japoński
Wodne show „Na Pergoli“ (10 min) - Most Zwierzyniecki i przystań ZOO
- Most Pokoju i widok na Ostrów Tumski
- Ostrów Tumski i Katedra
- Stare Miasto Rynek, objazd
- Opera Wrocławska
Zakończenie wycieczki
UWAGI: Program poglądowy, kolejność i ilość zwiedzanych miejsc zależy od aktualnego natężenia ruchu ulicznego na trasie wycieczki. Podane ceny za wycieczki tramwajami zabytkowymi to ceny brutto. Wycieczka oryginalnym tramwajem zabytkowym z roku 1949 typu Konstal N. N-ka. Tramwaj zabytkowy w kolorze niebieskim.
Kilka słów z historii tramwajów miejskich we Wrocławiu
Pierwsze tramwaje elektryczne powstały we Wrocławiu już w roku 1893, a wprowadziło je do ruchu przedsiębiorstwo o nazwie Wrocławskie Tramwaje Elektryczne ESB. Była to pierwsza linia tramwaju elektrycznego na terenie obecnej Polski. W czasie II Wojny Światowej wrocławska sieć tramwajowa uległa znacznym zniszczeniom. Do 1945 roku wagony tramwajowe i autobusy były elementami Twierdzy Breslau a z taboru komunikacyjnego tworzono barykady. (www.mpk.wroc.pl)
Kilka słów o tramwaju zabytkowym Mikołaj
„Konstal N” to typ tramwaju wytwarzanego w latach 1948–1956 przez zakłady Konstal w Chorzowie, Stocznię Gdańską Nr 3 i Sanocką Fabrykę Wagonów „Sanowag“. „N-ka” to pierwszy tramwaj wyprodukowany w Polsce po II wojnie światowej. W powojennej Polsce wiele miast borykało się ze znacznymi brakami taborowymi i w związku z tym niezbędne było opracowanie tramwaju o prostej konstrukcji i łatwym montażu. Postanowiono więc skopiować konstrukcję niemieckiego wagonu Kriegsstrassenbahnwagen (KSW), opracowanego na potrzeby wojenne. (Wikipedia)
Galeria zdjęć z wycieczki
UWAGI DO WYNAJMU TRAMWAJÓW ZABYTKOWYCH
1. Czas przejazdu tramwajem zabytkowym (2 godziny) obejmuje również dojazd z zajezdni (15 min.) i powrót do zajezdni (15 min.). A wiec faktyczny czas przejazdu tramwajem to 1,5 h.
2. W przypadku konieczności odbioru grupy z innego miejsca niż przystanek Linii Zabytkowej pod Opera Wrocławska – czas dojazdu wlicza się do czasu wynajmu.
3. W przypadku wykolejenia się tramwaju lub awarii technicznej torowiska, trakcji elektrycznej lub zabytkowego wozu kurs zostanie anulowany. Nie gwarantujemy dostępności innego tramwaju zastępczego. W takim wypadku proponujemy przejażdżkę meleksami w cenie 100 zł/os.
Masz pytania?
Napisz do nas: kontakt@wroclawcitytour.pl
Wyślij wiadomość SMS/WhatsApp: +48 513 946 946
Zadzwoń: +48 513 946 946